دانشمند چینی موفق‌ به ساخت نسخه واقعی شنل نامرئی فیلم‌های هری پاتر شد

[ad_1]

یک دانشمند چینی به نام «چو چونهائو»، با اختراع جدید خود مرزهای فناوری نوری را جابه‌جا کرده است. او موفق شده تا با الهام از فیلم‌های هری پاتر یک شنل نامرئی واقعی بسازد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، چو در جریان یک رویداد «نامرئی بودن» شنل خود را نشان داده است و با کمک یک ماده جادویی به نام «شبکه عدسی‌شکل» که اجازه می‌دهد نور به‌طور منظم شکسته شود، پاهای خود را ناپدید کرد. در ساخت این شنل نامرئی‌کننده از نوع خاصی از مواد استفاده شده است که از ردیف‌هایی از عدسی‌های محدب استوانه‌ای کوچک تشکیل شده که در یک عدسی محدب استوانه‌ای مرتب شده‌اند. هر عدسی محدب استوانه‌ای جسم فضای پشت جسم را به‌صورت نواری باریک فشرده می‌کند.

همچنین دانشمند چینی برای ساخت این شنل نامرئی از مواد پیشرفته‌ای استفاده کرده است که باعث کنترل نور می‌شود و کاربردهای علمی بی‌شماری را در دسترس قرار می‌دهد. یکی از هیجان‌انگیزترین کاربردهای این فناوری، پتانسیل آن برای ساخت اتاق‌های نامرئی است.

علاوه بر این، می‌تواند انقلابی در زمینه سمعک‌های پیشرفته به همراه داشته باشد. در واقع این دستگاه‌ها با استفاده از فناوری اپتیکال نامرئی، می‌توانند به‌طور محتاطانه تجربیات شنوایی افراد را بدون نیاز به تجهیزات قابل‌دید و حجیم افزایش دهند. چو نیز اشاره کرد که پیشرفت در زمینه تجهیزات نامرئی می‌تواند تغییرات بیشتری برای زندگی ما در آینده ارائه کند، از جمله اتاق‌های نامرئی با حریم خصوصی بهتر و سمعک‌های نامرئی.

چو همچنین به این موضوع اشاره کرد که فناوری شنل نامرئی او نه‌تنها از دید چشم غیر مسلح، بلکه از دید سیستم‌های مادون قرمز نیز مخفی خواهد بود.

[ad_2]
Source link

  • 1
  • 6

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *