فرانسه و ایتالیا با همکاری یکدیگر روی ماه اقامتگاه می‌سازند

[ad_1]

فرانسه و ایتالیا در نظر دارند زیستگاهی برای پایگاه‌های آینده در ماه بسازند. بدین منظور شرکت فناوری فرانسوی-ایتالیایی تالس آلنیا اسپیس و آژانس فضایی ایتالیا قراردادی برای توسعه اقامتگاه چند منظوره پروژه آرتمیس ناسا (MPH) امضا می‌کنند.

اخیراً تلاش‌های زیادی در محافل هوافضا انجام شده است تا ابزاری برای بازگشت فضانوردان به ماه و ایجاد حضور دائمی انسان در آنجا به‌عنوان بخشی از پروژه آرتمیس ناسا فراهم شود. با این‌حال، هنگامی که مسافران فضایی کاوشگر خود را ترک می‌کنند، به جایی نیاز خواهند داشت تا کلاه فضایی خود را آویزان کنند و پاهایشان را دراز کنند.

تالس آلنیا اسپیس روی زیستگاه‌های مداری زیادی مانند ESPRIT و I-HAB (ماژول بین المللی سکونت) وHALO Northrop Grumman کار کرده است که از مأموریت‌های سرنشین‌دار ماه و اعماق فضا پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین زمانی که آژانس فضایی ایتالیا تصمیم به ساخت یک ماژول زیستگاه قمری گرفت، به‌نظر یک انتخاب منطقی می‌آمد.

MPH درحال حاضر تقریباً یک ایده روی کاغذ است. در همین حال، این شرکت باید با شرکت‌های مختلف برای راه‌اندازی زیرساخت‌های پیچیده و زنجیره‌هایی که برای ایجاد زیستگاه واقعی موردنیاز است، هماهنگ کند.

طرح منتشر شده‌ بسیار ساده به‌نظر می‌رسد؛ استوانه فلزی که روی پایه‌های مفصلی با پانل‌های خورشیدی، یک ظرف ارتباطی و پرچم کوچک و زیبای آژانس فضایی ایتالیا قرار دارد. با این‌حال، این ایده باید بیشتر از یک کابین براق با قفل هوا باشد.

هنگامی که MPH عملیاتی شود، باید بتواند ساکنان خود را در برابر تشعشعات شدید و بی‌امان کیهانی و همچنین دمای شدید سطح ماه محافظت کند. این دما از 250 درجه فارنهایت (120 درجه سانتیگراد) در طول روز تا -208 درجه فارنهایت (130- درجه سانتیگراد) در شب متغیر است.

همچنین باید یک سیستم پشتیبانی از زندگی وجود داشته باشد که بتواند هوا، آب و دمای پایدار و قابل زندگی را برای چند روز فراهم کند. کاری که ماژول قمری آپولو در روزهای مسابقه فضایی انجام می‌داد.

علاوه‌براین، باید به منبع تغذیه‌ای متصل شود که بتواند زیستگاه را در طول شب قمری حفظ کند. همچنین دربرابر گرد و غبار چسبنده و مخرب ماه آسیب‌پذیر نباشد و با سایر سخت‌افزارهای مورد نیاز برای تکمیل پایگاه سازگار باشد.

دکور داخلی هنوز مورد بحث قرار نگرفته است، اگرچه با توجه به اندازه MPH، احتمالا چیزی دنج خواهد بود.

«فرانکو فنوگلیو»، رئیس برنامه‌های اکتشاف تالس آلنیا اسپیس گفت:

«MPH یک نقطه عطف تاریخی را به‌عنوان اولین ماژول سکونت ایتالیایی که روی سطح ماه کار می‌کند، رقم خواهد زد. این مایه غرور بزرگ برای شرکت ما است که مهارت‌های فنی و سازمانی منحصر به‌فردی برای غلبه بر چالش‌هایی از این نوع دارد.»

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *