ایلان ماسک قصد دارد یک دانشگاه در تگزاس راه‌اندازی کند

[ad_1]

بلومبرگ براساس پرونده‌های مالیاتی «ایلان ماسک» در گزارش جدیدی ادعا کرده است که مالک ایکس و مدیرعامل تسلا قصد دارد در ایالت آستین (Austin) ایالات متحده یک دانشگاه راه‌اندازی کند.

براساس گزارش بلومبرگ، در پرونده‌های بنیاد خیریه جدید ماسک با نام The Foundation، برنامه‌های این میلیارد توضیح داده شده است. اولین مورد اشاره‌شده کمک مالی بیش از 100 میلیون دلاری او برای ساخت یک مدرسه K-12 (مقاطع دوازده گانه) متمرکز بر STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) در آستین است. سپس توضیح داده‌شده که این مدرسه نهایتاً به‌عنوان یک دانشگاه فعالیت خواهد کرد که «روی آموزش دربالاترین سطوح» کار می‌کند.

طبق این سند، ماسک برای ساخت این دانشگاه هم‌اکنون به دنبال دریافت تأییدیه ازسوی «انجمن کالج ها و مدارس جنوب» است.

اولین کلاس‌های این مدرسه STEM ظاهراً با 50 دانش آموز برگزار خواهد شد و همچنین یک مدیرعامل و معلم برای آن باید استخدام شود. همچنین در این پرونده‌ها اشاره‌شده که مدرسه در حال ساخت «بدون شهریه» خواهد بود، اما در صورت نیاز به دریافت شهریه، براساس نیاز دانش‌آموزان بورسیه‌هایی به آن‌ها ارائه خواهد شد. ماسک که در سال 2014 نیز یک مدرسه کوچک خصوصی در لس‌آنجلس برای فرزندان خود و فرزندان کارمندانش ساخته بود، هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

ایلان ماسک در طول همه‌گیری کرونا به آستین نقل مکان کرده بود و حالا به‌نظر می‌‌رسد ساخت دانشگاه جدیدترین برنامه او برای مرکز ایالت تگزاس است. او همچنین در حال ساخت یک شهرک با نام Snailbrook در بستراپ، شهر شرقی آستین است تا کارکنان تسلا، اسپیس ایکس و Boring Company در آن زندگی کنند. ماسک سال 2021 دفتر مرکزی تسلا را نیز به آستین منتقل کرد و یک کارخانه گیگافکتوری در آن افتتاح کرد که اولین خودرو سایبرتراک این شرکت هفته گذشته توسط آن تولید شد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *