گوش‌‌ها و چشم‌های شما می‌توانند با یکدیگر صحبت ‌کنند

[ad_1]

در سال 2018، محققان دانشگاه دوک کشف کردند که وقتی چشم‌ها حرکت می‌کنند، گوش‌ها صدایی نامحسوس ایجاد می‌کنند. اکنون دانشمندان در امتداد اولین مطالعه خود، بررسی کرده‌اند که آیا اصوات ضعیف تولیدشده توسط اعضای بدن حاوی اطلاعات جامعی در مورد حرکات چشم هستند یا خیر.

دکتر «جنیفر گرو» نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «شما می‌توانید تنها از طریق صداهای ایجاد و ضبط‌شده با میکروفون در کانال گوش، متوجه شوید که چشم‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند و فرد به چه سوژه‌ای خیره شده است.»

گزارش جدید استاد بخش روانشناسی و علوم اعصاب و همچنین نوروبیولوژی دانشگاه دوک نشان می‌دهد که محققان قادرند شکل موج صدای گوش را به‌سادگی و با بررسی اینکه فرد به کجا نگاه می‌کند، تخمین بزنند. محقق ارشد این مطالعه بر این باور است که این صداهای نامحسوس توسط حرکات چشم‌ها ایجاد می‌شود تا مغز را تشویق کند که ماهیچه‌های گوش میانی را که عموماً به تضعیف صداهای بلند کمک کرده یا سلول‌های مویی که به تقویت صداهای آرام کمک می‌کند، سفت کند.

صداها حتی ممکن است به تقویت ادراک افراد کمک کنند. این کشف جدید ممکن است منجر به بهبود آزمایش‌های بالینی برای شنوایی شود.

دانشمندان دریافتند که گوش‌های شما با چشمان شما صحبت می‌کنند

«استفانی لوویچ»، یکی از نویسندگان اصلی این تحقیق می‌گوید: «اگر هر قسمت از گوش بتواند سیگنال مربوط به خودش را ایجاد کند، می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک نوع ابزار بالینی برای ارزیابی اینکه کدام قسمت از آناتومی گوش نادرست عمل می‌کند، استفاده کرد.»

محققان برای اولین‌بار در سال 2018 در مطالعه خود 16 فرد با بینایی و شنوایی طبیعی را به آزمایشگاه گرو در دورهام دعوت کردند تا در یک آزمایش اولیه چشم شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان به یک نقطه سبزرنگ روی صفحه کامپیوتر نگاه کردند، سپس آن را با چشمان خود ردیابی کردند؛ نقطه ناپدید می‌شد و دوباره به سمت بالا، پایین، چپ، راست یا به صورت مورب از محل اولیه خود ظاهر می‌شد. محققان درنهایت مجموعه متنوعی از سیگنال‌های صوتی در اختیار داشتند که هنگام حرکت چشم‌ها به‌صورت افقی، عمودی یا مورب تولید می‌شد.

سپس محققان حرکات چشم و صداهای مربوط به گوش را ضبط کردند تا اطلاعاتی در مورد صداهای گوش به‌دست بیاورند. مراحل بعدی این مطالعه شامل ارزیابی این مسئله خواهد بود که آیا صداهای ایجادشده در گوش واقعاً بر ادراک تأثیر می‌گذارند یا خیر.

نتیجه این تحقیق در نشریه PNAS منتشر شده است.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *