تلاش اپل برای توقف ممنوعیت فروش اپل واچ شکست خورد

[ad_1]

این هفته اعلام شد که اپل به‌دنبال دعوای حقوقی بر سر نقض پتنت‌های شرکت فناوری پزشکی «مسیمو» (Masimo)، فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در آمریکا متوقف خواهد کرد. حالا طبق گزارش‌هایی که منتشرشده است، ظاهراً برنامه‌های غول فناوری برای به تأخیر انداختن یا جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ نیز با شکست مواجه شده است و در حال حاضر فقط «جو بایدن» می‌تواند از دستور توقف فروش این دستگاه‌ها در ایالات متحده جلوگیری کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) درخواست اپل برای استفاده از دستور اصلاحی را رد کرده است. دستور اصلاحی توسط وزیر و برای اصلاح قوانین اولیه و ثانویه تنظیم می‌شود. در بیانیه این سازمان آمده است:

«به دلایلی که توسط کمیسیون بررسی شده است، کمیسیون تصمیم گرفته تا درخواست اپل برای باقی‌ماندن دستورات اصلاحی در زمان انتظار تجدیدنظر یا دستور نهایی دولت را رد کند.»

با این وجود، ITC ممنوعیت فروش اپل واچ را تا زمانی که غول فناوری در انتظار تجدیدنظر است متوقف نخواهد کرد.

ممنوعیت فروش اپل واچ

روز دوشنبه، اپل اعلام کرد که قصد دارد اپل واچ‌های سری 9 و اولترا 2 را از فروشگاه‌ها خارج کند، زیرا طبق حکم صادر‌شده توسط ITC در ماه اکتبر، حسگرهای SpO2 مورداستفاده در این ساعت‌های هوشمند، پتنت‌های سیستم اندازه‌گیری اکسیژن خون مسیمو را نقض می‌کنند. با این وجود، غول سازنده آیفون فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را از تاریخ 21 دسامبر (30 آذرماه) در فروشگاه آنلاین و از تاریخ 24 دسامبر (3 دی‌ماه) در خرده‌فروشی‌های خود متوقف خواهد کرد و رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، «جو بایدن»، تا تاریخ 25 دسامبر (4 دی‌ماه) فرصت دارد تا این دستور را وتو کند.

همچنین پس از اعلام حکم ریاست جمهوری، اپل همچنان می‌تواند درخواست تجدید نظر خود در مورد تصمیم نهایی ITC را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه کند. این شرکت قبلاً گفته بود که قصد دارد در تاریخ 26 دسامبر (5 دی) درخواست تجدید نظر کند.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *