اینتل سال 2024 تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری را شروع می‌کند

[ad_1]

اینتل سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در صنعت تراشه‌سازی کرده و حالا معاون ارشد ریاست اینتل، «سانجی ناتاراجان»، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این شرکت سال آینده میلادی شروع به تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری خواهد کرد.

رقابت در دنیای تراشه‌سازی درحال افزایش است و اینتل می‌خواهد رقابت فشرده‌تری با بزرگان این صنعت، یعنی TSMC و سامسونگ داشته باشد. در همین راستا، اینتل می‌خواهد از سال آینده میلادی تولید تراشه‌های 2 ‌نانومتری را از طریق نود 20A کلید بزند و ناتارجان این موضوع را در مصاحبه با Nikkei تأیید کرده است.

اینتل با تراشه‌های 2 نانومتری بازار پردازنده‌ها را متحول می‌کند

نود 20A احتمالاً صنعت نیمه‌هادی را متحول خواهد کرد. این فرایند از ترانزیستورهای جدید RibbonFET استفاده خواهد کرد که جایگزین معماری FinFET کنونی خواهد شد. پردازنده‌های Arrow Lake با نود 20A از راه می‌رسند و احتمالاً شرکت‌های دیگر شروع به استفاده از این نود خواهند کرد.

اینتل تراشه‌های 2 نانومتری

اینتل انتظار دارد نود 20A در نیمه اول 2024 آماده شود و پردازنده‌های Arrow Lake در نیمه دوم 2024 با این لیتوگرافی از راه برسند. علاوه بر این موضوع، معاون ریاست اینتل، «جان گوزک»، در جریان رویداد SemiCon ژاپن تأیید کرد که توسعه فناوری زیرلایه شیشه برای نسل بعدی تراشه‌ها در سال 2025 عملیاتی می‌شود.

بخش نیمه‌هادی اینتل در سال‌های اخیر به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا نکرده و درحقیقت رقابت را به سامسونگ و TSMC واگذار کرده است. به‌همین دلیل، اینتل می‌خواهد با سرمایه‌گذاری گسترده و پیشرفت سریع‌تر، دوباره به رقابت بازگردد و نه‌تنها پردازنده‌های خود را با فناوری پیشرفته‌تری روانه بازار کند، بلکه سایر شرکت‌ها مانند انویدیا را هم جذب کند.

باید منتظر ماند و دید اینتل در رسیدن به اهداف خود موفق می‌شود و یا اینکه شکست می‌خورد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 1

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *