فضاپیمای ژاپنی هایابوسا 2 به‌سمت یک سیارک پرتاب شد

[ad_1]

3 دسامبر 2014، ژاپن فضاپیمای هایابوسا 2 را در مأموریتی برای نمونه‌برداری از یک سیارک به فضا پرتاب کرد. این سیارک 162173 ریوگو نام دارد، اما با نام 1999 JU3 نیز شناخته می‌شود.

هایابوسا 2 با موشک H-IIA ژاپن از مرکز فضایی تانگاشیما بلند شد و سه سال و نیم بعد به سیارک رسید. این فضاپیما چهار ماهواره کوچک را برای رهاکردن روی سطح سیارک به‌همراه آورد. این ماهواره‌ها برای بررسی سطح سیارک و کسب اطلاعات محیط‌زیستی و زمین‌شناسی نمونه‌های جمع‌آوری‌شده‌ و بررسی آن‌ها کاربرد دارند.

پس از جستجوی یک محل فرود مناسب، سفینه مادر هایابوسا 2 روی سطح فرود آمد، مقداری خاک سیارک را جمع‌آوری کرد و نمونه را تا پایان سال 2020 به زمین بازگرداند.

هایابوسا 2
اولین عکس از سطح سیارک که توسط HIBOU در 22 سپتامبر 2018 گرفته شده است.

دانشمندان امیدوارند با مطالعه نمونه سیارک از نزدیک، اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ منظومه شمسی ما کسب کنند. ریگو سیارک کربنی اولیه نزدیک به زمین است. تصور می‌شود که سیارک‌های کربنی بکرترین و دست‌نخورده‌ترین مواد منظومه شمسی را حفظ می‌کنند؛ زیرا مخلوطی از مواد معدنی، یخ و ترکیبات آلی هستند که با یکدیگر تعامل دارند.

نمونه‌های جمع‌آوری‌شده با موفقیت در 6 دسامبر 2020 به زمین فرود آمد و محتویات آن با چتر نجات در یک کانتینر مخصوص در مکانی در جنوب استرالیا افتاد. نمونه‌ها در همان روز برای انتقال ایمن به آزمایشگاه‌های ژاکسا در ژاپن بازیابی شدند.

فضاپیما همچنین کپسولی حاوی قطعات سیارک غنی از کربن را به زمین آورد. دانشمندان معتقدند این قطعات می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد تحول باستانی آب و مولکول‌های آلی به زمین ارائه دهد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *