کاربران در سال 2023 بیش از 1.3 تریلیون ساعت آنلاین بوده‌اند

[ad_1]

از سال 2013 تاکنون، گروه تجزیه‌و‌تحلیل داده Domo، گزارش سالانه‌ای تحت عنوان «Data Never Sleeps» را منتشر می‌کند که در آن به آمار دقیق اینترنت در سال اشاره شده است. طبق این گزارش که در ادامه به آمار جالب‌توجه آن اشاره می‌کنیم، جمعیت کاربران اینترنت در سال 2023، 5.2 میلیارد نفر بوده است که نسبت به سال 2020 با جمعیت 4.5 میلیارد نفری، افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

از جمله آمار ارائه‌شده در این گزارش برای سال 2023 می‌توان به ارسال 241 میلیون ایمیل در دقیقه اشاره کرد که این میزان در سال گذشته میلادی، 231.4 میلیون ایمیل در دقیقه بوده است. همچنین 6.3 میلیون جستجو در گوگل انجام شده که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 6.7 درصد افزایش یافته است. در هر 60 ثانیه نیز کاربران سراسر جهان مجموعاً 25.1 میلیون ساعت را آنلاین بوده‌اند که با این وجود، می‌توان گفت جامعه جهانی بیش از 1.3 تریلیون ساعت در سال را صرف کاوش در اینترنت کرده است.

داده‌های اینترنت در سال 2023

برای تماشای نسخه بزرگ تصویر روی آن کلیک کنید

درباره شبکه‌های اجتماعی، کاربران ایکس در سال جاری 360 هزار پست در دقیقه ارسال کرده‌اند و کاربران لینکدین در هر دقیقه 6060 رزومه را ثبت کرده‌اند. در اینستاگرام، کاربران هر دقیقه 694 هزار ریلز را برای دوستان خود ارسال کرده‌اند و کاربران توییچ 48 هزار ساعت محتوا را در دقیقه تماشا کرده‌اند. در هر دقیقه همچنین کاربران فیسبوک 4 میلیون پست را لایک کرده‌اند.

برخی آمار این گزارش مختص سال 2023 هستند. به‌عنوان مثال، در سال جاری طرفداران «تیلور سوییفت»، خواننده محبوب سبک پاپ در هر دقیقه 69.4 میلیون آهنگ از او را گوش داده‌اند. همچنین ChatGPT تازه‌وارد دیگر این فهرست است که طبق آن، کاربران در هر دقیقه 6944 دستور را برای آن ارسال کرده‌اند، بنابراین در طول سال چیزی حدود 3.6 میلیارد دستور برای ChatGPT ارسال شده است.

سرویس‌های خرید‌و‌فروش و پرداخت نیز در سال 2023 محبوبیت زیادی داشته‌اند. به‌عنوان مثال مشتریان آمازون در هر دقیقه 455 هزار دلار برای خرید اجناس از غول خرده‌فروشی هزینه کرده‌اند. محبوبیت سرویس پرداخت Venmo نیز افزایش یافته است و کاربران در هر دقیقه 463 هزار دلار در آن پرداخت کرده‌اند.

در نهایت باید به نقل‌‌قول «جاش جیمز»، بنیانگذار و مدیرعامل Domo اشاره کرد که می‌گوید این داده‌ها چشم‌انداز همیشه در حال تغییر دنیای دیجیتال را نشان می‌دهد که محبوبیت سریع مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT نقش زیادی در آن داشته‌اند.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *