آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 احتمالاً اوایل 2024 منتشر خواهد شد

[ad_1]

مایکروسافت ظاهراً قصد دارد در اوایل سال 2024 ویژگی‌های جدیدی را برای ویندوز 11 ارائه کند. این آپدیت نسبت به آپدیت‌های قبلی، ویژگی‌های جدید کمتری خواهد داشت و تمرکز اصلی آن روی تغییراتی است که سیستم‌عامل ویندوز برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) باید از آن‌ها پیروی کند.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی را با عنوان «Moment» معرفی می‌کند و همان‌طور که Windows Central در گزارش خود توضیح داده است، این آپدیت Moment 5 نام گرفته و احتمالاً اواخر فوریه یا اوایل مارس 2024 منتشر خواهد شد. همچنین Moment 5 فقط برای کاربرانی ارائه خواهد شد که از نسخه 23H2 ویندوز 11 (که آبان‌ماه منتشر شد) استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های آپدیت Moment 5 ویندوز 11

آپدیت بعدی ویندوز 11 تعدادی ویژگی برای بهبود تجربه کاربران به‌همراه دارد. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان استفاده از قلم‌های دیجیتال برای نوشتن متون اشاره کرد. مایکروسافت از مدت‌ها قبل وعده داده بود که این قابلیت را برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز فراهم خواهد کرد.

این شرکت همچنین برای مطابقت بیشتر سیستم‌عامل خود با DMA قصد دارد امکان حذف‌کردن برنامه‌های از پیش نصب‌شده بیشتری را برای کاربران فراهم کند. ازجمله این برنامه‌ها به مرورگر اج، کورتانا، Camera و Photos اشاره شده است که درصورتی‌که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، با وجود این آپدیت، می‌توانید آن‌ها را حذف نمایید.

Voice Access ویژگی دیگری است که در این آپدیت به آن توجه زیادی شده. ازجمله قابلیت‌های جدید آن می‌توان به پشتیبانی از چندین مانیتور و اضافه‌شدن میانبرهای صوتی جدید مانند بازکردن فایل‌ها اشاره کرد.

ازجمله سایر ویژگی‌های مفیدی که احتمالاً در این آپدیت حضور خواهد داشت، می‌توان به مشخص‌کردن تعداد کاراکترهای تایپ‌شده در Notepad و امکان تغییر نام دستگاه‌ها در ویژگی Nearby Share (تصویر بالا) اشاره کرد. مایکروسافت همچنین در این آپدیت ادغام ویندوز 365 با سیستم‌عامل ویندوز 11 را بهبود داده است.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *