سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تولید هوش مصنوعی

[ad_1]

شرکت بایت‌دنس با اپلیکیشن تیک تاک به موفقیت‌های زیادی دست یافت، اما در دنیای فناوری همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند. این شرکت حالا سعی دارد عقب‌ماندگی خود در حوزه هوش مصنوعی مولد را جبران کند و به‌نظر می‌رسد که در این مسیر به‌صورت مخفیانه از فناوری OpenAI استفاده کرده است تا مدل زبانی بزرگ (LLM) خود را بسازد. حالا OpenAI نیز دسترسی بایت‌دنس را به مدل خود مسدود کرده است.

به‌گزارش ورج، با وجود این که به‌صراحت در شرایط سرویس‌دهی OpenAI گفته شده که از این مدل نمی‌توان برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی رقیب استفاده کرد، اما اسناد داخلی بایت‌دنس تأیید می‌کند که این شرکت از API شرکت OpenAI در تمامی مراحل تولید مدل زبانی بزرگ خود به‌نام Project Seed استفاده کرده است.

این گزارش مدعی است کارمندان شرکت مالک تیک تاک آن‌قدر از API شرکت OpenAI استفاده می‌کردند که به‌طور مرتب با محدودیت دسترسی به مدل‌های این شرکت مواجه می‌شدند. البته ظاهراً بعد از چند وقت، بایت‌دنس به کارمندان خود دستور داده بود تا دیگر از متون تولیدشده با GPT در توسعه این LLM استفاده نکنند. این تغییر ظاهراً زمانی رخ داد که بایت‌دنس برای عرضه Project Seed از طریق چت‌بات Doubao از چین مجوز گرفت.

سوءاستفاده پنهانی از فناوری OpenAI برای تولید مدل هوش مصنوعی

بااین‌حال، خبرنگار ورج می‌گوید به او گفته شده است که استفاده از API شرکت OpenAI همچنان ادامه دارد. «جودای ست»، سخنگوی بایت‌دنس در واکنش به این گزارش پذیرفت که این شرکت در آغاز از داده‌های تولیدشده توسط GPT برای یادداشت‌نویسی در Project Seed استفاده کرده بود، اما مدعی شد که این داده‌ها در اواسط سال جاری میلادی از این پروژه حذف شدند.

ساعتی پس از انتشار این گزارش، «نیکو فلیکس»، سخنگوی OpenAI در بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب کاربری شرکت بایت‌دنس که از طریق سرویس آژور مایکروسافت به API شرکت OpenAI دسترسی داشت، مسدود شده است. او توضیح داد: «همه مشتریان API ما باید تابع سیاست‌های استفاده از این ابزار باشند تا مطمئن شویم که فناوری ما برای موارد مطلوب استفاده می‌شود. اگرچه استفاده بایت‌دنس از API اندک بوده است، ولی حساب آن‌ها را مسدود کردیم تا تحقیقات بیشتری انجام بدهیم.»

OpenAI می‌گوید اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که استفاده بایت‌دنس از این API تابع سیاست‌های شرکت نبوده است، رسماً از این غول چینی خواهند خواست تا تغییرات لازم را اعمال کند یا حساب آن‌ها به‌طور کامل بسته خواهد شد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *