اپل دلیل غیرفعال‌شدن برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا را اعلام کرد

[ad_1]

در چند وقت گذشته، کاربران حوزه اتحادیه اروپا متوجه شده بودند که پس از دریافت نسخه بتای iOS 17.4، برنامه‌های وب (PWAs) دیگر کارایی ندارند. حالا اپل دلیل غیرفعال‌شدن برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا را توضیح داده است و می‌گوید که این ویژگی به دلیل قوانین جدید مربوط به مرورگرها در قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مسدود شده است.

برنامه‌های وب از نظر عملکرد بسیار شبیه به برنامه‌های بومی عمل می‌کنند و دارای پنجره و موارد مختص به خود هستند. اکنون کاربران اروپایی پس از ضربه‌زدن روی برنامه‌های وب با پیغامی مواجه می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد آن را در سافاری باز کنند یا اجرا نکنند. (تصویر زیر) با این وجود، آن‌ها بیشتر مانند میانبرهای وب عمل می‌کنند و این امر می‌تواند مشکلاتی مانند از دست داده داده‌ها و نوتیفیکیشن‌ها خراب را به همراه داشته باشد.

اپل توضیح می‌دهد که این مشکل به دلیل الزام جدید DMA به وجود آمده است. در متن بیانیه این شرکت آمده است:

«پرداختن به نگرانی‌های پیچیده امنیتی و حریم خصوصی مرتبط با برنامه‌های وب با استفاده از موتورهای مرورگر جایگزین، مستلزم ایجاد یک معماری یکپارچه کاملا جدید است که در حال حاضر در iOS وجود ندارد و با توجه به سایر الزامات DMA و پذیرش بسیار کم برنامه‌های وب توسط کاربر، انجام آن عملی نیست.»

مخالفت جدی با ادعای اپل

با این حال، سازمان Open Web Advocacy مخالف ادعاهای اپل است و در پست جدید وبلاگ خود می‌نویسد:

«برخی از تصمیم اپل برای حذف برنامه‌های وب به عنوان یک پاسخ ضروری به DMA دفاع می‌کنند، اما این اشتباه است. اپل 15 سال برای تسهیل رقابت واقعی حوزه مرورگرهای سراسر جهان و نزدیک به دو سال از زمان اعلام متن نهایی DMA فرصت داشته است.»

در بخش دیگری از این بیانیه نوشته شده است:

«هیچ چیز در DMA اپل را مجبور به غیرفعال‌کردن برنامه‌های وب نمی‌کند و انجام آن به دلیل ناتوانی یک بهانه است.»

[ad_2]
Source link

  • 1
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *