مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت اجرا خودکار Copilot روی ویندوز 11 است

[ad_1]

مایکروسافت درحال آزمایش تغییر جدیدی برای ویندوز 11 است که با آغاز به‌کار سیستم‌عامل روی «دستگاه‌های با نمایشگر عریض»، هوش مصنوعی Copilot را به‌طور خودکار باز می‌کند. این تغییر به‌عنوان بخشی از آخرین پیش‌نمایش نسخه جدید ویندوز 11 از طریق کانال توسعه‌دهندگان آزمایش شده است و به آزمایش‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بازخورد خود را نسبت به آن ثبت کنند.

مایکروسافت در پست وبلاگ خود می‌گوید:

«ما در کانال توسعه‌دهندگان خود درحال تلاش برای ارائه قابلیت بازکردن خودکار Copilot در هنگام راه‌اندازی ویندوز روی دستگاه‌های عریض هستیم.»

هرچند غول فناوری به‌طور دقیق مشخص نکرده که یک دستگاه «دارای صفحه عریض» دقیقاً چه چیزی خواهد بود، اما در تنظیمات ویندوز 11 اشاره‌ شده است که Copilot به‌طور خودکار «زمانی که از نمایشگر عریض‌تر استفاده می‌شود» باز خواهد شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این تغییر فقط برای مانیتورهای فوق‌عریض ارائه شود.

بااین‌حال، مایکروسافت تلاش دارد تا با این روش فناوری هوش مصنوعی Copilot خود را بیشتر در دسترس کاربران قرار دهد، هرچند احتمالاً با انتقاد کاربران ویندوز همراه خواهد شد. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه اگر مایکروسافت قصد داشته باشد تا این ویژگی را به کاربران ارائه کند، احتمالاً گزینه‌‌ای برای غیرفعال‌سازی آن نیز وجود خواهد داشت.

تلاش مایکروسافت برای افزایش دسترسی به Copilot در ویندوز 11

این گزارش درحالی منتشر شده که مایکروسافت هفته گذشته نیز از بزرگ‌ترین تغییر صفحه کلیدهای ویندوز در 30 سال اخیر خبر داد که طی آن کلید اختصاصی Copilot، جایگزین کلید منو، در کنار کلید alt سمت راست خواهد شد. تاکنون برخی برندهای تولیدکننده لپ‌تاپ مانند دل و لنوو از دستگاه‌های جدید خود با کلید Copilot رونمایی کرده‌اند و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده تعداد بیشتری از این لپ‌تاپ‌ها عرضه شوند.

علاوه‌براین، مایکروسافت ظاهراً قصد دارد تا گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را به Copilot ویندوز اضافه کند. یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس گزینه جدیدی را در Copilot ویندوز کشف کرده است که نشان می‌دهد مایکروسافت ممکن است مدل هوش مصنوعی خود را در دسترس پلاگین‌ها یا چت‌بات‌های شخص ثالث نیز قرار دهد.



[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *