مایکروسافت اج و بینگ احتمالاً از اجرای مقررات ضدانحصار اروپا مستثنی می‌شوند

[ad_1]

با نزدیک‌شدن به مهلت 6 مارس (16 اسفند) برای اجرای قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) توسط شرکت‌های بزرگ فناوری، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که برخی از اپلیکیشن‌ها و خدمات مایکروسافت از نظارت اتحادیه اروپا در امان خواهند ماند.

براساس گزارش بلومبرگ، به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا موتور جستجوی بینگ مایکروسافت، مرورگر وب اج و خدمات تبلیغاتی این شرکت را از اجرای قوانین DMA معاف می‌کند. پیش‌ازاین، سرویس‌های بزرگ مایکروسافت مانند ویندوز، بینگ و اج توجه رگولاتورهای اروپایی را به خود جلب کرده بودند و درنهایت باعث شد تا این شرکت را در لیست شرکت‌های دروازه‌دار خود قرار دهد. در آن زمان، غول فناوری استدلال کرد که بینگ برخلاف رقیب خود، موتور جستجوی گوگل، به آستانه‌های تعیین‌شده برای حضور در فهرست سرویس‌های دروازه‌دار نرسیده است.

معاف‌شدن مایکروسافت اج و بینگ از قوانین DMA اتحادیه اروپا

براساس اعلام برخی منابع آگاه، کمیسیون اتحادیه اروپا پس از بررسی هر دو پلتفرم مایکروسافت اج و بینگ به‌عنوان بخشی از تحقیقات پنج‌ماهه که قرار است در فوریه (بهمن‌ماه) به پایان برسد، به این نتیجه رسیده که آن‌ها آستانه پیروی از مقررات را برآورده نمی‌کنند، زیرا به‌اندازه کافی بر بازار مسلط نیستند.

چند روز پیش گوگل نیز برخی اقدامات را برای مطابقت با DMA در نظر گرفت. این شرکت به کاربران اجازه خواهد داد بینگ و اج را به عنوان موتور جستجو و مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب کنند. این امر به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا با گوگل به‌صورت برابر برای کسب سهم بازار رقابت کند.

البته تمام خدمات مایکروسافت مانند ویندوز شامل این موضوع نمی‌شود. مایکروسافت برای پیروی از قوانین DMA در حال ایجاد تغییراتی در سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 و 11 خود است؛ یکی از این تغییرات قابلیت حذف برنامه‌های بومی از سیستم عامل خواهد بود. همچنین مایکروسافت باید تغییراتی را در شبکه اجتماعی لینکدین مطابق قوانین DMA ایجاد کند.

مایکروسافت پیش‌تر نیز اقداماتی را برای انطباق با DMA اعمال کرده بود. این شرکت گفته بود که کاربران در منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند مایکروسافت اج را حذف کنند. همچنین می‌توان بینگ را در جستجوی ویندوز و فید اخبار مایکروسافت و تبلیغات در ویجت‌های ویندوز 11 را غیرفعال کرد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *