عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی باید مجوزشان را لغو کند

[ad_1]

مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت اعلام کرد که با پیوستن شرکت‌های گارانتی به سامانه جامع خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، لغو مجوز می‌شوند.

براساس گزارش صداوسیما، با وجود تکمیل فرایند پیوستن تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش، گلایه‌های مردم از عمل‌نکردن شرکت‌های خدمات پس از فروش به تعهدات خود همچنان وجود دارد. همچنین به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ماهانه حدوداً ۲۵۰ تا ۳۰۰ شکایت به شرکت‌های خدمات پس از فروش مربوط می‌شود.

«حمید محله‌ای»، مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت گفت: «درحال‌حاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تأمین‌کننده تجهیزات موبایل باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروش ثبت‌نام و کالاهای خود را اظهار نکرده باشد.»

او همچنین اعلام کرد اگر گوشی وارداتی در حیطه خدمات پس از فروش قرار بگیرد (یک سال و نیم از گارانتی آن نگذشته باشد)، درصورتی‌که هرگونه ایرادی برایش ایجاد شود و عرضه‌کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن مانند روز اول را نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری در همان مدل تعویض کند؛ مگر اینکه مشخص شود که مثلاً گوشی در آب افتاده یا ضربه دیده است.

او درباره نوع برخورد با شرکت‌های ناقض قانون ادامه داد: «دو نوع برخورد صورت می‌گیرد؛ اول اینکه طبق قانون، جریمه و به ارائه خدمات مجبور می‌شود. دوم اینکه ما در وزارت صمت این اتفاقات را در شناسنامه‌های خدمات پس از فروش بعدی و در فرایند اخذ تأییدیه مدنظر قرار می‌دهیم. ما به‌دنبال این هستیم که این موارد به‌صورت سیستمی انجام شوند؛ یعنی همان‌طور که گوشی‌ها به‌طور سیستمی فعال‌سازی می‌شوند، به همان صورت نیز عملکرد شرکت‌های گارانتی ارزیابی شود.»

به گفته وی، با پیوستن شرکت‌های گارانتی به سامانه جامع خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، براساس یک‌سری شاخص‌ها لغو مجوز می‌شوند. محله‌ای همچنین اعلام کرد که طی یک سال اخیر نیز مجوز چند شرکت به‌صورت مقطعی لغو شده است.

هرچند لغو مجوز راهکاری از سوی محله‌ای برای ارتقای خدمات گارانتی اعلام شده، ولی در این صورت این ابهام وجود دارد که پس از لغو مجوز شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی، تکلیف مشتری‌هایی که کالاهای خود را با گارانتی‌ آن‌ شرکت خریده‌اند، چیست؟

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *