خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند

[ad_1]

اپل در سال 2024 با مجموعه‌ای از تصمیمات رگولاتوری مواجه خواهد شد که می‌تواند آینده کسب‌وکار خدمات آن‌ها را تعیین کند. این کسب‌وکار عظیم که درآمد سالانه 85 میلیارد دلاری دارد، به‌ویژه از سوی وزارت دادگستری آمریکا به‌خاطر سیاست‌های اپ استور زیر ذره‌بین قرار گرفته و با خطرات مختلفی روبه‌رو است.

به‌گزارش فایننشال تایمز، کاخ سفید در حال تشدید فشارها علیه چیزی است که از آن با عنوان قدرت بی‌حدوحصر شرکت‌ها یاد می‌شود. «جاناتان کانتر»، رئیس واحد ضدانحصار وزارت دادگستری ایالات متحده که از نوامبر 2021 مشغول فعالیت در این سمت است، بی‌پرده اعلام کرده که می‌خواهد پرونده‌های زیادی را علیه شرکت‌های آمریکایی به جریان بیندازد.

وزارت دادگستری با تمام توان علیه اپ استور اپل به پا می‌خیزد

واحد او چند سالی است که سیاست‌های اپ استور اپل را زیر نظر گرفته، و به گفته کانتر، با تمام توان در این زمینه اقدام خواهد کرد. با پایان دوره ریاست جمهوری «جو بایدن»، احتمالاً دوره ریاست او هم روبه‌اتمام می‌رود، در نتیجه، فرصت کمی برای کانتر وجود خواهد داشت تا اقدامات مدنظر خود را انجام دهد.

وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد اپل را به حذف انحصار اپ استور در توزیع اپلیکیشن‌های آیفون وادار کند. این وزارت‌خانه می‌خواهد اپل در آمریکا به کاربران اجازه استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را بدهد و کاربران بتوانند اپ‌ها را از منابع جانبی نصب یا سایدلود کنند.

پیش‌تر اتحادیه اروپا از طریق قانون DMA اعلام کرده بود که اپ استور باید سیاست‌های انحصارطلبانه خود را کنار بگذارد. به احتمال زیاد اپل نیز از این قانون تبعیت می‌کند و به کاربران اروپایی خود اجازه سایدلودینگ را می‌دهد. اما سازمان‌های آمریکایی نمی‌خواهند این استثنا تنها برای کاربران اروپایی در نظر گرفته شود. آن‌ها باور دارند که کاربران آمریکایی هم لایق این آزادی هستند.

افزون‌براین، در گزارشی تازه گفته شده است که ژاپن هم در حال آماده‌کردن قوانینی است تا اپل را به ارائه قابلیت سایدلودینگ در آیفون وادار کند. در نتیجه، سال سختی پیش روی اپل قرار دارد و باید دید در نهایت قفل آیفون در حوزه اپلیکیشن‌ها شکسته می‌شود یا خیر.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 2

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *