رندرهای جدیدی از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس افشا شد

[ad_1]

اطلاعات و رندرهای جدیدی از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس فاش شد. به نظر می‌رسد پرچمدارهای آتی اپل نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به نسل فعلی داشته باشند. همچنین شاید این دو گوشی به دکمه خازنی جدیدی مجهز شوند.

براساس گزارش MacRumors، آیفون 16 پرو با نام رمز دیابلو و آیفون 16 پرو مکس با نام رمز لایتنینگ نمایشگرهای بزرگ‌تری خواهند داشت؛ اندازه این دو گوشی به ترتیب از 6.1 و 6.7 اینچ به 6.3 و 6.9 اینچ افزایش می‌یابد. احتمال دارد این تغییر اندازه مربوط به دوربین تتراپریسم 5 برابری تله‌فوتو باشد، که انتظار می‌رود در سال 2024 در هر دو مدل آیفون پرو و پرو مکس به‌کار رود. در سری آیفون 15، تنها آیفون 15 پرو مکس لنز تله‌فوتو 5 برابر را دریافت کرد، درحالی که آیفون 15 پرو به دلیل اندازه کوچک‌تر به این لنز مجهز نشد.

مشخصات و تغییرات احتمالی آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس

همانند آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، هر دو مدل آیفون 16 به دکمه اکشن چندمنظوره مجهز خواهند شد. این دکمه را می‌توان برای انجام عملکردهای مختلف، بسته به ترجیح کاربر، شخصی‌سازی کرد. درحالی که برخی شایعات می‌گویند اپل اندازه‌های بزرگ‌تر و طرح‌های دیگری را برای دکمه اکشن درنظر دارد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که دکمه اکشن در همان اندازه موجود در آیفون 15 پرو فعلی باقی خواهد ماند.

طراحی قبلی دکمه اکشن، که تحت نام رمز اطلس توسعه یافته، به عنوان یک دکمه خازنی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده بود. باتوجه به اینکه جدیدترین طراحی‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس دارای این دکمه اکشن بزرگ‌تر نیستند، آینده پروژه اطلس همچنان نامشخص است.

در سمت راست مدل‌های آیفون 16 پرو یک دکمه کاملاً جدید می‌بینیم که در رندرهای مدل‌های معمولی آیفون 16 نیز وجود داشت. این دکمه که به آن Capture گفته می‌شود، انتظار می‌رود یک دکمه خازنی باشد و «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ اخیرا تأیید کرده است که از آن برای فیلم‌برداری استفاده خواهد شد. این دکمه در زیر دکمه پاور قرار دارد و ظاهراً در پارت‌نامبرهای آمریکایی این سری، اپل آنتن mmWave را از سمت راست دستگاه به سمت چپ تغییر مکان می‌دهد. دکمه کپچر هم‌سطح با قاب آیفون خواهد بود و مانند دکمه‌های پاور و صدا برآمدگی نخواهد داشت.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس همچنان از همان تیتانیوم گرید 5، مشابه آیفون 15 پرو استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که اپل تاکنون از رنگ‌های موجود در آیفون 15 پرو و پرو مکس برای نمونه‌های اولیه آیفون بعدی استفاده کرده اما قصد دارد یک رنگ دیگر را به این خانواده اضافه کند. درحال‌حاضر جزئیاتی در مورد این رنگ جدید در دست نیست.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *