اینستاگرام تردز سرانجام در اتحادیه اروپا منتشر شد

[ad_1]

اوایل این هفته براساس شمارش معکوس بدون عنوانی که به وب‌سایت Threads اضافه شده بود، گفته شد که اینستاگرام تردز ظاهراً پنجشنبه برای کاربران اتحادیه اروپا منتشر می‌شود. حالا شبکه‌اجتماعی اینستاگرام تردز که متا آن را پنج ماه پیش به‌عنوان رقیب توییتر راه‌اندازی کرده بود، سرانجام در دسترس کاربران اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، کاربران اتحادیه اروپا اکنون به نسخه وب اینستاگرام تردز دسترسی پیدا کرده‌اند و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS این شبکه اجتماعی هنوز برای افراد زیادی در دسترس قرار نگرفته است.مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا این خبر را در تردز اعلام کرد و نوشت:

«امروز ما Threads را در دسترس کشورهای بیشتری در اروپا قرار می‌دهیم. به همه خوش‌آمد می‌گویم.»

علاوه بر این، متا به کاربران اتحادیه اروپا این امکان را نیز داده است تا بدون نیاز به پروفایل از Threads بازدید کنند. البته در این شرایط نمی‌توان پست جدیدی ارسال کرد یا با محتوای دیگران تعامل داشت.

دلیل تأخیر در عرضه تردز برای اتحادیه اروپا

دلیل اصلی راه‌اندازی دیرهنگام شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز در اتحادیه اروپا احتمالاً قانون بازارهای دیجیتال (DMA) منطقه بوده است که شرکت‌‌های بزرگ فناوری از آن انتقاد کرده‌اند. هرچند غول فناوری مستقیماً به این موضوع اشاره نکرده است اما «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ورج دلیل این تأخیر را پیچیدگی‌های پیروی از قوانینی اعلام کرده که سال آینده اجرا می‌شوند. شرکت‌هایی مانند متا که پلتفرم‌های آن براساس قانون DMA به‌عنوان «دروازه‌دار» تعیین شده است، تا مارس 2024 فرصت دارند که از الزامات آن پیروی کنند.

تردز در زمان راه‌اندازی وابستگی کاملی به اینستاگرام داشت و کاربران می‌توانستند از طریق حساب اینستاگرام خود در آن ثبت‌نام کنند و همچنین تمام فالوورهای خود را دنبال کنند. هرچند این امر باعث شد که تردز در عرض چند روز 100 میلیون کاربر را به خود جذب کند، اما این نگرانی را به وجود آورد که متا ممکن است قوانین DMA را نقض کرده باشد.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *