برنامه‌های مایکروسافت آفیس برای هدست‌های متا کوئست منتشر شدند

[ad_1]

پشتیبانی از مجموعه اصلی مایکروسافت آفیس هم‌اکنون در دسترس هدست‌های واقعیت مجازی شرکت متا قرار گرفته است و کاربران می‌توانند مایکروسافت ورد، اکسل و پاورپوینت را از طریق استور متا کوئست به‌صورت رایگان دانلود کنند و در Oculus Quest اصلی، Meta Quest 2 ،Meta Quest Pro و جدیدترین مدل معرفی‌شده، یعنی Meta Quest 3 از آن‌‌ها استفاده کنند.

متا ابتدا در رویداد Connect 2022 اعلام کرد که می‌خواهد تجربیات اپلیکیشن مایکروسافت 365 را به هدست‌های خود اضافه کند. همچنین در آن زمان وعده داده شده بود که به‌عنوان بخشی از همکاری متا با مایکروسافت، کاربران به اوت‌لوک (Outlook)، تیمز (Teams) و تجربه ویندوز نیز دسترسی پیدا خواهند کرد.

استفاده از برنامه‌های آفیس روی هدست‌های متا

برای اینکه بتوانید از برنامه‌های مجموعه آفیس روی هدست‌های متا استفاده کنید، به حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارید و باید وارد آن شوید. همچنین از آنجایی که برنامه‌ها از طریق فضای ابری اجرا می‌شوند، حجم آن‌ها بسیار کم است، بنابراین به‌سرعت دانلود می‌شوند و همچنین می‌توان با وجود تجربه چند وظیفگی (MultiTasking) از آن‌ها در کنار سایر برنامه‌ها استفاده کرد.

البته ورج در گزارش خود توضیح می‌دهد که این برنامه‌ها ظاهراً هنوز چندان برای واقعیت مجازی بهینه نشده‌اند، بنابراین کاربران ممکن است با آیکون‌های کوچک و عناصر دیگری مواجه شوند که در محیط واقعیت مجازی به درستی کار نمی‌کنند. علاوه بر این، تایپ‌کردن با صفحه‌کلید Quest نیز آسان نیست، بنابراین کاربران ممکن است مجبور باشند که برای انجام کارهای خود از لوازم جانبی بلوتوث استفاده کنند. باید دید ردموندی‌ها چه زمانی این مشکلات را برطرف خواهند کرد تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند.

مایکروسافت همچنین وعده داده بود که برنامه‌های ورد (Word)، اکسل (Excel) و تیمز (Teams) را قصد دارد در دسترس هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو (Vision Pro)  اپل قرار دهد که سال جاری با قیمت نجومی 3499 دلار معرفی شده بود.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *