گوگل ظاهراً در حال توسعه دستیار هوش مصنوعی پیشرفته Pixie برای پیکسل 9 است

[ad_1]

گوگل ظاهراً در حال ساخت یک دستیار هوش مصنوعی جدید و پیچیده به نام Pixie است که در گوشی پیکسل 9 این شرکت از آن استفاده خواهد شد. براساس مدل زبان بزرگ جدید Gemini این شرکت، ظاهراً دستیار هوش مصنوعی گوگل می‌تواند «وظایف پیچیده و چندوجهی» را انجام دهد، مانند ارائه راهنمایی برای خرید محصولی که با گوشی خود از آن عکس گرفته‌اید.

دستیار هوش مصنوعی گوگل

براساس گزارش اینفورمیشن، Pixie به‌طور انحصاری برای گوشی‌های پیکسل گوگل ارائه خواهد شد و از داده‌های محصولات این شرکت مانند Gmail و Maps استفاده می‌کند. همچنین در این گزارش از دستیار در حال توسعه گوگل به‌عنوان «نسخه‌ای بسیار ‌شخصی‌سازی‌شده‌تر از گوگل اسیستنت» یاد شده است.

اگر این گزارش درست باشد، می‌توان گفت که گوگل قصد دارد تغییراتی را در برنامه‌های آینده خود در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کند تا بتواند رقابتش با OpenAI را حفظ کند. غول موتور جستجو هفته گذشته از هوش مصنوعی Gemini خود به‌عنوان پاسخی برای GPT-4 رونمایی کرد و از آن به‌عنوان «تواناترین مدلی که تا به حال ساخته» یاد کرد. همچنین این شرکت قصد دارد تا Gemini را با یک محصول جدید که Nano نام دارد در دسترس گوشی‌های اندرویدی قرار دهد. با وجود این قابلیت، کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند کارهایی مانند خلاصه‌کردن مکالمات و تماس‌ها را بدون نیاز به آنلاین‌بودن انجام دهند.

در صورتی که Pixie از Gemini بهره ببرد، می‌تواند نسبت به گوگل اسیستنت به دستیار شخصی پیچیده‌تری تبدیل شود. علاوه بر این، نسل بعدی Bard نیز از Gemini بهره خواهد برد.

در حال حاضر، محصولات هوش مصنوعی گوگل شامل پیکسی، بارد، جمینای، Gemini Nano (برای گوشی‌های هوشمند)، Gemini Pro (برای کروم و موارد دیگر) و Gemini Ultra می‌شود که سال 2024 عرضه خواهند شد. در مقابل، OpenAI محصولات خود را نسبتاً ساده معرفی کرده است و GPT-4 به‌عنوان LLM آن، ChatGPT به‌عنوان دستیار چت و DALL-E به‌عنوان مدل تولیدکننده تصویر این شرکت فعالیت دارند.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *