چین ممنوعیت استفاده از آیفون در سازمان‌های دولتی را تشدید کرد

[ad_1]

چین در نیمه شهریورماه ممنوعیت استفاده از آیفون و دیگر فناوری‌های خارجی در تعدادی از سازمان‌های دولتی را اعلام کرد. حالا گزارشی تازه حاکی است که ممنوعیت استفاده از آیفون در این کشور گسترده‌تر شده و حداقل 8 استان دیگر را تحت پوشش قرار داده است.

بلومبرگ در گزارشی این تصمیم جدید را گامی مهم برای تشدید ممنوعیت آیفون اعلام کرده است. ظاهراً در شهریورماه تنها شماری از سازمان‌های کوچک‌تر مشمول این ممنوعیت قرار گرفته بودند، اما حالا این ممنوعیت گسترده‌تر شده است. از مقامات دولتی چین خواسته شده تا به‌جای آیفون و دیگر گوشی‌های خارجی از برندهای داخلی تلفن‌های هوشمند استفاده کنند.

منابع آگاه به ماجرا می‌گویند حالا چندین سازمان و دپارتمان دولتی در حداقل هشت استان – ازجمله استان‌های پررونق ساحلی – از کارمندان خود خواسته‌اند تا از گوشی‌های ساخت برندهای داخلی چین استفاده کنند.

تشدید تحریم آیفون در سازمان‌های دولتی چین

مقامات چین در شهریورماه خبر ممنوعیت استفاده از آیفون در داخل سازمان‌های دولتی را تکذیب کردند. اما در عین حال اعلام شد که نگرانی‌های زیادی پیرامون مشکلات امنیتی مرتبط با آیفون‌های اپل وجود دارد. دولت آمریکا از ممنوعیت آیفون در رقیب آسیایی خود به‌عنوان یک «تلافی‌جویی نامناسب» یاد کرد.

دولت ایالات‌متحده در سال‌های اخیر تحریم‌های زیادی را برای چین در نظر گرفته است که بسیاری از آن‌ها به حوزه فناوری مربوط می‌شود. ازجمله این تحریم‌ها می‌توانیم به تحریم‌های حوزه هوش مصنوعی اشاره کنیم که حتی شرکت‌هایی مثل انویدیا را از عرضه تراشه‌های قدرتمند به این کشور منع می‌کند. البته انویدیا به‌دنبال روش‌هایی برای دورزدن این تحریم‌هاست و می‌تواند تراشه‌هایی را که واجد شرایط صادرات به چین باشند، تولید کند.

چنان‌که بلومبرگ می‌گوید، هنوز ناشناخته‌های زیادی درباره گستره ممنوعیت استفاده از آیفون در چین وجود دارد و نمی‌دانیم که این قانون با چه شدتی اجرا می‌شود. بااین‌حال، این ممنوعیت می‌تواند تبعاتی را برای اپل به‌دنبال داشته باشد. این شرکت همین حالا با افت فروش در چین روبه‌رو شده است و اوضاع می‌تواند برای آن‌ها بدتر شود.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *