متا به کاربران اروپایی امکان لغو پیوند اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر را می‌دهد

[ad_1]

متا اعلام کرده است که کاربران اتحادیه اروپا می‌توانند قبل از اجرایی‌شدن قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) در 6 مارس 2024 (16 اسفندماه)، ارتباط حساب‌های اینستاگرام، فیسبوک و همچنین سایر خدمات متا را از یکدیگر قطع کنند. این تغییرات در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال خواهد شد و نوتیفیکشن‌ آن در هفته‌های آتی کاربران را از این تغییر مطلع خواهد کرد.

براساس اعلام رسمی متا، این تغییرات به این معنی است که کاربران در اروپا می‌توانند از خدمات متعدد این شرکت استفاده کنند بدون آنکه اطلاعات آن‌ها بین این پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته شود. برای مثال، افراد می‌توانند از مسنجر فیسبوک به‌عنوان یک سرویس مستقل بدون حساب فیسبوک استفاده کنند و اگر قبلاً حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود را لینک کرده باشند، می‌توانند آن‌ را لغو کنند. این شرکت از پیونددادن حساب‌های کاربران برای ارسال تبلیغات هدفمند، شخصی‌سازی محتواها و اشتراک‌گذاری پست‌ها استفاده می‌کند.

متا و اتحادیه اروپا

قوانین اتحادیه اروپا و تغییرات متا

کاربران فیسبوک Marketplace و فیسبوک Gaming نیز می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند بدون اینکه نیاز باشد اطلاعاتی را از حساب‌های اصلی فیسبوک خود لینک کنند، اما در هر دو مورد متا می‌گوید این موضوع به کاهش عملکرد منجر می‌شود. برای مثال، اگر از Marketplace بدون استفاده از اطلاعات فیسبوک خود استفاده کنید، باید با خریداران و فروشندگان از طریق ایمیل به جای مسنجر فیسبوک ارتباط برقرار کنید. کاربران فیسبوک گیمینگ نیز در صورتی که پیوند اطلاعات فیسبوک خود را لغو کنند به بازی‌های تک‌نفره محدود می‌شوند.

گوگل نیز مدتی پیش اعلام کرد که به کاربران امکان می‌دهد اشتراک‌گذاری داده‌ها را بین سرویس‌هایی مانند موتور جستجو، یوتوب، گوگل مپس و کروم متوقف کنند. تغییرات متا و گوگل، نتیجه قوانین DMA است که شرکت‌های «دروازه‌دار» را ملزم می‌کند تا 16 اسفندماه مطابق قوانین جدید اتحادیه اروپا عمل کنند. متا و گوگل جز شش شرکتی هستند که اتحادیه اروپا به آن‌ها عنوان دروازه‌‌دار را داده است.

[ad_2]
Source link

  • 0
  • 0

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *